Sunday, December 5, 2010

AKU TAKUT..

Kini aku takut untuk meneruskan langkahku dlm melayari kehidupanku yg akn dtg,
kerana semakin banyak godaan-godaan yg mampu membuatkan seseorg itu terleka dan alpa,
akn tanggungjawab mereka sebagai seorang hamba kepada Tuhan yg Maha Agung...
melalui pemerhatian aku sebagai seorg pelajar, kini terlalu ramai pelajar yg ber'couple'..
tak tahulah apa yg best sgt..sehinggakan ada yg sanggup memberi org yg bkn mahramnya,
menyentuh mereka..tak kurang juga yg sanggup menyerahkan jiwa raga mereka kpd org yg mereka cintai.
nauzubillahiminzalik... aku takut apabila mendgrnya,semoga perkara-perkara tersebut dpt aku hindari.
Kini aku ingin menumpukan sepenuh perhatianku terhadap tanggungjawab aku, sebagai seorg hamba kpd Tuhan yg Maha Agung,seorg mukmin, seorg anak kpd ibu bapaku yg tlh bnyk berjasa kpdku, dan juga seorg pelajar..

aku ingin berkongsi sebuah madah,yg aku rasa amat bermakna bg seorg perempuan yg ingin memelihara diri mereka..

     "...Jadilah khazanah kerahsiaan..
      seperti mawar yg memagari dirinya dgn duri...
      Tak mudah didekati,apatah lg disentuh..
      Menjadi idaman sang kumbang
      Walaupun gentar dan sukar dimiliki...
      Akhirnya yg benar-benar hebat
      Bakal menjadi
      Penyunting mawar berduri...
      Untuk terus mekar
      Di taman keredhaan-Nya..."
     
"YA ALLAH, aku memohon kpd-MU, Kau peliharalah aku drpd melakukan perkara-perkara yg dimurkai olehMu.. Kau pimpinlah aku ke jln yg Engkau redhai..Kau kuatkanlah hatiku dan imanku dlm melayari kehidupanku..."

1 comment: